Tjek dubletter

Dublet-tjek

Det er ikke unormalt, at når man kommer forbi de første 50-100 referencer, glemmer man, hvilke referencer man har, og derfor får man downloadet dubletter. Det sker også at man får dubletter ind, når man downloader større søgninger med flere hundrede referencer i fra flere forskellige forskningsdatabaser.

Endnote har en funktion, der tjekker for dubletter, så du kan fjerne dem du ikke har brug for.

Dublettjek

1. Marker den gruppe referencer, du mener indeholde dubletter. Det kan være All References, men det kan også være et udvalg af dine referenceren eller en af dine grupper. Brug CTRL+A for at markere hele gruppen.
  2. Vælg i den tværgående øverste menu fanen References / Find Duplicates.
  3. Endnote opretter nu en midlertidig gruppe (Duplicate References) med de dubletter, du måtte have. Den forsvinder af sig selv, når du er færdig med at arbejde med dubletterne.
  4. Desuden åbner en boks, hvor du præsenteres for dubletterne parvis. Felter markeret med blåt signalerer, at indholdet er forskelligt.
    I boksen vurderer du hvilken reference, du vil beholde ved at trykke Keep This Record. Den, du ikke vælger, kasseres og flyttes til Trash.
    Du kan redigere i felterne, inden du vælger Keep This Record.
    dubletter

Tip

Du kan moderere Endnotes filter for, hvad der genkendes som en dublet, så dublettjek'et kan blive mere eller mindre specifikt.
Det gør du via øverste tværgående menu under fanen Edit / Preferences / Duplicates.
dubletter2

1. Marker den gruppe referencer, du mener indeholde dubletter. Det kan være All References, men det kan også være et udvalg af dine referenceren eller en af dine grupper. Brug CMD+A for at markere hele gruppen.
  2. Vælg i den tværgående øverste menu fanen References / Find Duplicates.
    Du kan redigere i felterne, inden du vælger Keep This Record.
    mac29

Tip

Du kan moderere Endnotes filter for det, der skal genkendes som en dublet, så dublettjek'et kan blive mere eller mindre specifikt. Det gør du via øverste tværgående menu under fanen Endnote X9 / Preferences / Duplicates.
mac30