Tilføj info om referencer i teksten

Tilføj yderligere information i referencens parentes*

Du kan få behov for at tilføje yderligere information i en references parentes, enten først eller sidst.

• Du ønsker fx at referere til en sekundær reference, så du skal notere vedkommende først i parentesen (Vygotsky i Dolin, 2013, s. 77).
  • Eller du har brug for at tilføje yderligere sidst i parentesen (Piaget, 1955, min oversættelse).

Hvordan Endnote giver mulighed for dette, kan du følge nedenfor.

*) For dig, der bruger referencesystemer med nummeriske kildehenvisninger (NLM, Vancouver, IEEE, JAMA), er dette ikke relevant.

Tilføj info om referencer i teksten

1. Marker i teksten den reference, du vil tilføje information på, så den bliver grå.
  2. Tryk på knappen Edit & Manage Citations øverst i den tværgående menu - eller højreklik og tryk Edit Citations --> More.
  3. Hvis du vil tilføje information i starten af parentesen, noteres i Prefix-feltet.

4. Hvis du vil tilføje information i slutningen af parentesen, noteres i Suffix-feltet.

5. Den ekstra information vil nu fremgå af referencen dette sted i dokumentet. Information i Prefix- eller Suffix-feltet er 'lokal' og vises kun, hvor de er indsat. Hvis du skal bruge samme reference et andet sted i dit dokument, følger det nyligt indtastede ikke med.

6. Endnote indsætter informationen lige efter eller før parentes-tegnet, så husk at taste alle de tegn, du vil have præsenteret - også de tomme felter.