Ophavsret for undervisere på SDU: E-tidsskrifter & E-bøger

E-tidsskrifter og e-bøger

Gennem biblioteket har du adgang til en lang række elektroniske tidsskrifter og e-bøger som du kan bruge i din undervisning.

De elektroniske tidsskrifter og e-bøgerne som biblioteket giver adgang til kan findes via bibliotekets hjemmeside.

En stor del af de elektroniske tidsskrifter og e-bøger må du anvende i pdf på itslearning, det er dog den enkelte licens der bestemmer brugen.

For yderligere oplysninger kontakt Line Kronqvist Jensen eller Jens Dam på biblioteket.

(C): Colourbox

Hvordan du linker til bibliotekets materialer

Du kan linke direkte til en bog eller en artikel ved brug af permanente links eller ved hjælp af DOI-nummer.

- Permanente links finder du under ”Link symbolet" i Summon på bibliotekets hjemmeside.

-  eller i selve artiklen.

Har du artiklens DOI-nummer kan du generere et link til den givne artikel ved hjælp af bibliotekets DOI-generator. Den finder du på siden Undervis Lovligt.