Find full text

Find Full Text

Hvis du har konfigureret Find Full Text-funktionen (se 1. Kom i gang med Endnote / Indstil Find Full Text-funktion), kan du benytte programmets Find Full Text-funktion til at vedhæfte artikler tilhørende udvalgte referencer. Funktionen kan søge efter artikler til op til 250 referencer af gangen, og kan således være et effektivt alternativ til Endnote Click, hvis du gerne vil søge og vedhæfte artikler til mange referencer på én gang.

Vær opmærksom på at Endnote ikke nødvendigvis kan finde full text til alle de referencer, du måtte ønske. Endnote skriver at de søger følgende steder:

• PubMed
  • Web of Science
  • DOI
  • Open URL

Så hvis en pdf-filen ikke er tilgængelig i et af disse fire steder, vil Endnote ikke kunne vedhæfte filen.

Det betyder også, at du ikke finder bøger og kapitler. Danskudgivne artikler finder du højst sandsynligt heller ikke. En tommelfingerregel er, at jo længere væk de søgte artikler er fra de sundheds- og naturfaglige områder, desto færre hits vil man få.

SDU Bibliotek kan godt have adgang til en artikel fx via OVID-, Ebsco-, JSTOR eller Scopusdatabasen, men vi kan desværre ikke indstille Endnote til at hente pdf-filer derfra. Så hvis Endnote ikke finder dine tekster, kan du vælge at vedhæfte dem manuelt selv.

Find full text

1. Marker de referencer, du ønsker at få artikler i fuld tekst vedhæftet. Husk at bøger og kapitler fra bøger eller antologier finder du ikke.

2. Tryk på Find Full Text-knappen.
    findfulltext

3. Log på med det login, der passer til din profil, klik dig igennem til du er logget ind (du vil se en side fra www.sdu.dk/bib) og tryk til sidst på Continue nederst i højre hjørne.
    loginfulltext

4. Nu starter en søgeproces, som du kan følge nederst i menuen til venstre.
    soegeproces

5. Det kan godt tage lidt tid, hvis du søger efter mange referencer.
    Searching er det antal, Endnote stadig søger efter.
    Found PDF er det antal referencer, der er fundet og vedhæftet artikler til i pdf-format.
    Found URL er det antal referencer, der er fundet og har fået tilføjet en URL (link) til artiklen.
    Not found er det antal referencer, der ikke er fundet artikler eller URL'er til.

2. Tryk på Find Full Text-knappen.
    mac34

mac35

4. Nu starter en søgeproces, som du kan følge nederst i menuen til venstre.
    mac36

5. Det kan godt tage lidt tid, hvis du søger efter mange referencer.
    Searching er det antal, Endnote stadig søger efter.