Brug Endnote i Word

Nu har du referencer liggende i dit bibliotek, som du kan sætte ind i dit worddokument. Du kan gøre det, i mens du skriver på dokumentet.

Inden du sætter en reference ind i dokumentet, bør du åbne fanen Endnote X9. For at kunne holde øje med hvordan referencer og referenceliste tager sig ud, bør du også vælge den referencestandard (style), som du vil bruge i dette dokument. Du kan skifte mellem referencestandarder undervejs, hvis du skifter mening.

PC

word1

MAC

Du sætter referencen ind i din tekst, der hvor den skal stå, og så genererer Endnote automatisk din referenceliste til sidst i dokumentet. Hver gang du sætter en ny reference ind i teksten, opdateres listen i bunden af dokumentet. Dvs. at når du er færdig med din tekst, vil din referenceliste også være komplet - underforstået at de referencer du har sat ind fra dit bibliotek, indeholder korrekt og dækkende data.

I dette afsnit af guiden tages der på alle undersider udgangspunkt i, at 1) Worddokumentet, der skal indsættes referencer i, er åbent, 2) fanen Endnote X9 er markeret/åben, og 3) at du har udvalgt din referencestandard.