Udelad information i referencer i teksten

Udelad information i referencer i teksten*

Som udgangspunkt vil Endnote altid notere forfatter og årstal i tekstreference, når du benytter referencesystemer med forfatter-årstal-format: APA, Chicago, Harvard, MLA. Du kan få brug for at ændre dette af forskellige årsager, fx hvis du gentager en reference og ikke ønsker årstal med anden gang.

*) For dig, der bruger referencesystemer med nummeriske kildehenvisninger (NLM, Vancouver, IEEE, JAMA), er dette ikke relevant.

Udelad information i referencer i teksten

1. Marker i teksten den reference, du vil fjerne information fra, så den bliver grå.
  2. Tryk på knappen Edit & Manage Citations øverst i den tværgående menu - eller højreklik og tryk Edit Citations --> More.
  3. Fold drop-downlisten ved Formatting ud, klik på det format, du ønsker, og tryk OK.

4. Det valgte vil nu fremgå af referencen dette sted i dokumentet. Information om Formatting er 'lokal' og vises kun, hvor det er valgt. Hvis du skal bruge samme reference et andet sted i dit dokument, følger det nyligt valgte ikke med.
  3. Fold drop-downlisten ved Format ud, klik på det format, du ønsker, og tryk OK.

4. Det valgte vil nu fremgå af referencen dette sted i dokumentet. Information om Format er 'lokal' og vises kun, hvor det er valgt. Hvis du skal bruge samme reference et andet sted i dit dokument, følger det nyligt valgte ikke med.