EndnoteX9-Guiden - Referencesoftware

Kategoriser referencer til en bibliografi

Kategoriser dine referencer til en kategoriopdelt bibliografi

Inden for visse fag på Humaniora og Samfundsvidenskaberne og med brugen af enten Chicago eller MLA-referencesystemet skal referencelisten præsenteres som en bibliografi med referencerne inddelt i forskellige kategorier (fx primære og sekundære kilder). Spørg dit studie, hvis du er i tvivl, om det gælder for dig.

Opgaven deles i to:

Kategoriser referencer

1. Opret først de kategorier, du har brug for ved at trykke på knappen Categorize References og vælge Configure Categories.

Endnote har pr. default oprettet Primary og Secondary sources, men du kan omdøbe, tilføje og slette det, du har brug for ved at højreklikke på kategorioverskiften i venstre side.

2. Nu kan du trække referencerne til de kategorier, de skal præsenteres i. Fortryder du, kan du trække dem til en ny kategori.
    Når du har afsluttet med OK, vil referencerne blive præsenteret i deres kategorier i bibliografien sidst i dokumentet.
  1. Opret først de kategorier, du har brug for ved at trykke på knappen Categorize References og vælge Configure Categories.